Love. Cinta. Sayang.

Love. Cinta. Sayang.

Wednesday 18 May 2011

MUNGKIN NANTI ~ (Part 2) ~

"Ber 'single' lebih baik!!!" Dengan konfidennya Fatin melontarkan idea tidak bernasnya.
"Kepala hotak kau!! Orang serius kau main-main." Lina menepuk Fatin dengan kuat di belakang.
"Aku ajak korang lepak bukan nak tengok korang bergaduh." aku menyisip air di dalam gelas.
"Wei, Far! Kau rasa si Aqif tu tak kan cari kau dah ke?" Fatin sentiasa dengan soalan tidak relevannya, seperti biasa.
"A'ah la wei. Semalam dia call aku tau x. Dia suruh aku pujuk kau."
"Hah? Dia nak apa call kau? Lina, kalau dia call lagi jangan layan faham?" Aku bertegas.
"Kesian ah wei kalau tak layan. Dia sayang kau kot." Lina terserlah dengan sifat penyayangnya yang kadang-kadang tidak kena dengan tempat.
"Wak lu??? Dia main kayu tiga, empat, lima kot. Banyak kesian la?" Fatin bengang.
"Aku dah tawar hati." Aku mengeluh.
"Hah! Apa kata kita order makanan sekarang. Cari yang manis-manis sikit bagi hati kau tak tawar." Fatin dengan gembiranya cuba menjangkau buku menu di hadapan Lina.
"Wei! Aku tak tau la kenapa monyet sekor ni. Nak makan je kerjanya." Lina menetuk tangan Fatin dengan Blackberry kepunyaannya sebelum sempat menu diambil.
"Adoi! Aku lapar pun salah! Sentap ah macam ni!" Fatin pura-pura merajuk.
"Hah! Sentap ah! Elok la tu ikut perangai Far!" Lina menyindirku.
"Eh! Aku pulak! Aku takde kena mengena dengan perang korang ni ok!" Aku mengelak.
"Tengok! Sentap lagi!" Akhirnya kami bertiga ketawa sendirian.
Setelah puas ber 'perang' sesama sendiri, kami memesan makanan. Seperti biasa Fatin dan Lina akan memilih Kid's Meal kegemaran mereka walaupun umur mereka boleh dikategorikan 'tua bangka' manakala aku setia dengan Chicken Cordon Bleu kegemaranku. Inilah tempat lepak kami, Secret Recipe. Tidak kira di mana jua, bila-bila masa. Itulah slogan kami memandangkan Secret Recipe punya banyak cawangan di Malaysia.


"Far. Kau x nak cari lain??" Fatin mengusik dengan kening 'double jerk' nya itu.
"Kau ingat cari couple ni macam pilih baju, Aten?" Lina sempat berceramah sambil menikmati makanan.
"Eh! Tak ah! Aku cari couple macam cari handbeg. Hahahaha" Buk! Satu pukulan terkan tepat di belakang Fatin.
"Wei, apa ni? Sakit ah!" 
"Dah-dah! Kang dua-dua aku cepuk kang! Makan!" Aku sengaja pura-pura serius.
"Baik mak!!" Jawapan serentak mereka sudah kuduga. Aku kalah dan ketawa. Begitu juga mereka. Telatah Fatin menggelikan aku. 
""Yela tu macam tukar handbeg, selamat cantik. Kalau muka spesis makcik cleaner kolej pe cer? Hahahaha."


Fatin Atiqah dan Nurhaslina. Mereka nyawa aku. Kami bertiga cukup berlainan. Namun kami punya kepala yang sama. Bak kata Fatin: 'ada tanduk, tapi baik'. Fatin cantik persis Arab tetapi lincah. Di UKM, dialah antara manusia yang tidak betah di kolej. Dalam kelas pula, dialah antara pelajar yang paling 'awal' datang dan 'mengikut etika pemakaian kuliah'. Selalunya, ramai yang 'kagum' dengan uniform kuliahnya. Seluar tidur petak-petak Reject Shop dengan T-Shirt yang suka hati dicapai. Lina pula pencinta nail colour. Setiap bulan ada je nail colour yang dibelinya. Lina juga manis, ala model, fotogenik dengan setiap gambarnya. Sedikit lucah dibandingkan dengan Fatin. Yang seorang ni pula anak mama. Walaupun kami terpisah setelah menjalani Asasi TESL di UiTM, namun aku yakin perangainya masih sama. Cepat moody. Tatkala penyakit moody itu menyerang, dia akan keluar dari kelas dan balik tanpa pengetahuan sesiapa. Apa yang menarik tentang Lina, ketawanya meriah hingga mampu menitiskan air matanya sendiri namun tiada bunyi kedengaran. 


"We! Jom pegi vacation?" Fatin bersuara secara tiba-tiba.
"Hah?" Aku dan Lina terkejut dengan cadangn itu dan berpandangan sesama sendiri.
"Kita pergi errrr.. Hah! Langkawi!!"
"Langkawi je????"


* - * - * - *
End of part 2
@copyright reserved

No comments:

Post a Comment