Love. Cinta. Sayang.

Love. Cinta. Sayang.

Wednesday 18 May 2011

MUNGKIN NANTI ~ (Part 1) ~

Suasana sunyi antara kami. Aku hanya terdiam di sudut tasik yang tenang itu sementara Syafiq memerhatikan aku dari jauh. Walaupun sudah agak lewat dan bahaya untuk berada di sini, tetapi aku tidak peduli. Hatiku lenih penting. Terluka. Sakit oleh lelaki yang aku cintai. Sungguh, dia pernah membawa seribu kebahagiaan dalam hidup aku namun sikapnya membuat aku tidak betah untuk bertahan lagi. 

Perkenalan kami bermula di bangku sekolah. Aku sendiri tidak tahu bagaimana aku jatuh cinta. Benar kata orang, cinta itu buta. Tetapi aku tidak buat memilihnya, dia sempurna. Penyayang, caring dan memanjakan aku. Namun di sebalik semua kebaikan itu, mataku kalah dengan sedikit keburukannya. Panas baran dan kuat mengongkong. Aku tidak perlukan kebebasan 100%. Apa yang aku perlu hanyalah kepercayaan. Aku mempercayainya sepenuh jiwaku dan kerana terlalu percayakannya aku tertipu. Tertipu dengan helahnya. Dalam diam dia memiliki yang lain. Dalam dia, cintaku diduakan. Tiada maaf bagiya dari aku. Aku pergi tanpa khabar, senyap sunyi. Biarkan dia bahagia, gembira.

"Dah puas mengelamun?" Syafiq menerjah lamunanku.
Ah Syafiq, kau sentiasa ada untuk aku. Kau sama seperti Fatin dan Lina. Berdiri di sisiku saat aku memerluka n kalian. Aku sayang kalian. Sungguh, kalian antara hartaku yang paling berharga.
"Far rasa tenang Fiq.. Far nak lupakan dia.." Aku mengeluh.
"Cik Farriha Qistina oi.. Remember! He didn't deserved u." Aku nampak Syafiq masih bengang.
"Far nak balik boleh?" Aku menduga.
"Jom?" Syafiq menghulurkan tangan dan kusambut.

Aku untung punya dia dalam hidupku. Walaupun ramai yang menyangka kami bercinta. namun semua apa yang mereka ucapkan salah. Persahabatan ini tidak akan aku hancurkan dengan ikatan cinta. Ya, aku sayangkan lelaki itu. Syafiq Qaidir, nama yang membuatkan aku sentiasa tersenyum. Best Friend Forever. Hidup aku indah dengan adanya dia, Fatin dan Lina. Mereka sentiasa cuba untuk menggembirakan aku. Masakan aku mampu hidup tanpa kalian. 

"Far, Fiq lapar. Kita singgah mamak jap ek?" Matanya begitu mengharap.
"Yela, tp Fiq makan sorang. Far diet ok." Dia ketawa mendengar perkataan 'diet' itu.
"Shut up with your evil laugh, Fiq!"
Usahaku sia2 saja. Dia masih lagi ketawa hingga kami sampai ke kereta Saga SE milikku.
Ketawalah Fiq, aku bahagia melihat kau ketawa.

* - * - * - *
End of part 1
@copyright reserved

No comments:

Post a Comment